teisipäev, 14. august 2012

Hoidistamisest

Hetkel on nii kiired ajad. Kuimidagi jõuadki tehtud, siis siia ülespanekust võib ainult und näha. Nüüd näpistasin natuke aega, et kirjutada paar asjagi üles. kuigi kell palju ja vaja liikuma hakata. Seega ma teen hästi hästi lühidalt.

Kuna on ilmade poolest ammu sügis käes, siis hoidistamis hooaeg on täies hoog. Kuigi peab tunnistama, et ega see aasta eritimidagi teha ei saa. Kurgid ei kasva ja tomatid suhteliselt nirud. söögiks jätkub ilusti, aga purki panekuks ei jätku. Aga vähemalt saab värskelt süüa.

Tegin elus esimest korda maasikamoosi. See aasta oli maasikaid väga palju.

Suurem osa panin ma tervelt sügavkülma, aga ma külmutasinnad eraldi ehk laotasin maasikad aluse peale laiali ja sügavkülma ja siis kui nad olid külmunud, korjasin kokku japanin kotti. Siis on nii hea ükshaaval neid võtta, kui vaja.

Osa tegin toormoosiks. Maasikaid, suhkurt ja tampisin pudrunuiaga peenemaks.

ja siis keetsin maasikamoosi. Maasikaid ja suhkurt. 1 maasikaid ja siis mainin silma järgi suhkurt, kuna pole veel poodi saanud, et kaalu vaadata. Kuuldavasti käib nii, et 1kg maasikaid ja siis 700-900g suhkurt ehk silmajärgi:)
ja siis keetsin. Öeldi, et nii kaua tuleb keeta, kui vaht otsa saab. Mina muutkui keetsin ja keetsin ja vaht otsa ei saagi. koguaeg tuli juurde ja siis järsku kaduski vaht ära:D ja siis moos purki ja kinni. Kusjuures ma panin paksema moosi purki ja siis selle siirupi ma panin eraldi purki. Sellest saab mahla v midagi teha.


Esimese pildipeal keetsin moosi natuke rohkem ja tuli selline pudrum moos, teist natuke vähem, siis jäi maasikad rohkem tükilisemaks.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar