kolmapäev, 23. juuli 2014

Oandu- ikla matk 375 km.

Kõik sai alguse sellest: oandu-ikla matkast. Matkapäevik meie reisist siin: Matkapäevik

See plaan hakkas vaikselt idanema talvel. Matk oli mõeldud läbid jalgratastega nii, et magamisasjad, telgid ja muu kraam läheb ise ööbimiskohta ehk siis mina ja laps sõitsime autoga peatuspunktidesse,ööbimis kohtadesse. Esimene katse toimus jaanipäeva aeg. Planeeritud oli 4 päeva.  Kuna siis oli ilm väga külm, kus päevane temperatuur oli 10 kraadi ligi ja öine paari kraadi ümbruses ning meeletu vihm, siis jäi matk Hirvelaane matkakohas poolikuks. Aga algus oli ikka Oandust. Esimene päev jõudsid mehed Aegviidu Rmk lõkkeplatsi juurde ehk siis Nikerjärve telkimisala. Ööbisime seal. Väga kena plats oli, väike järveke ujumiseks ligidal. Plats oli väga korralik, seal oli lõkkekoht, grillimiseks mingi asi, wc, puud ja väike majake ka. Õhtuks olid mehed väga väsinud, kuna esimesed 60 km oli väge rasked ja nad läbiseks kulus peaaegu terve päeva. Rada oli raske, vesine- Rada koosnes soosta ja metsavahelisest teest, kus tuli ületada ka paar jõe-ojakese moodi tekistust.
Järgmisel hommikul läks matk edasi. Järgmiseks sihtpunktiks oli Hirvelaane lõkkekoht.
Kui mehed sinna jõudsid, siis olid nad väga külmunud ja väsinud olekus, kõik kohad valutasid. Vihma hakkas väga sadama ja ilm oli külm. Otsustasime koju ära minna ja loobuda.

Teine katse toimus 11 juulil. Planeeritud oli seekord 3 päeva ehk siis 3e päevaga pidi matk läbi saama või vähemalt kaugemale jõuda. Algus hakkas ikka Oandust. Mehed hakkasid ratastega sõitma ja meie kõndisime kaks matka rada läbi. Üks oli taimetarga rada ja teine koprarada. Minu arust taimetarga rada oli huvitavam. mõlemad umbes 1km pikad.

Taimetarga rada

Koprarada

Seal oli palju palju mustikaid. Siin pool pole üldse.

Sealt läksime me vahepausiks koju tagasi, niikauaks, kui helistatakse, et kuhu vastu lähme. 16 aeg helistati, et saame kokku Hirvelaane telkimiskohas. Ööbisime seal. Kui mehed kohale jõudsid, oli meil juba söök valmis tehtud ja telgid üleval.

Kuna sellel õhtul toimus ka jalgpalli MM, siis vaadati telefonist jalgpalli.

Hommik

Natuke matkarajast ka pilte: Tee oli väga künklik. Vahepeal tuli läbida ja ületada ojakesi, sood, laudteed ja äsja freesitud kruusateid.

Teiseks päevaks leppisime kokku, et peatus tuleb Kellisaare lõkkekohas. Kahjuks viidad olid väga puudulikud ja me ei leidnud seda autoga üles. Siis järgmiseks peatuseks oli hüpassaare lõkkekoht.
Enne, kui meie autoga sinna jõudsime, jäi meile teepeale Türi linn. Seal oli vana auruvedur.

Jõudsimegi kohale Hüpissaare lõkekohta. See asus Soomaa juures. Seal oli ka huvitav 5km matkarada, kus sai soolaukas ka ujuda. Sinna muidugi me ei läinud. Seal oli ka tuntud helilooja Mart saare kodumuuseum.

Matkarada

Kui ratturid ära ootasime, siis otsustati, etsõidavad ühe peatuspunkti edasi ehk siis ööbimiskohaks sai soomaa ehk siis Kõrtsi-Tõramaa lõkkekoht. See oli kohe Soomaal. Seal oli nö lehtla, väike majake, lõkkekoht ja grill ning isegi veevõtu kohad olid. Normaalne koht. Seal oi ka matkarada, aga sinna me ei läinud.

Järgmisel hommikul oli jalgratastega jäänud sõita 110 km. Me lapsega tegime aega parajaks Ikla piiripunkti ligidal oleval Lemme rannas. Rand oli väga ilus ja rahulik. Vesi väga soe ja rand suht avar ja tühi. Võib olla oli asi selles, et oli esmaspäev.

Õnnelikult lõpus. Rattad pidasid vastu, ainult üks kord tuli rehvile uus sisekumm panna. väga väsinuna ja õnnelikult lõpus. Peale sõitu taastumine võttis ikka aega.

Ja hakkab tagasi sõit koju. Koju oli 225 km.